Projektas „NUO RAIDELIŲ PRIE ŽODELIŲ“
Projektas „NUO RAIDELIŲ PRIE ŽODELIŲ“
Sausio – gegužės mėnesiais „Giliukų“ ir „Saulės“ grupių priešmokyklinukai dalyvavo darželio logopedžių Jolitos Čiutienės ir Jūratės Šimkuvienės organizuotame projekte „Nuo raidelių prie žodelių“. Įgyvendindamos projektą vedėme atviras veiklas, naudodamos netradicinius ir kūrybiškus kalbos ugdymo žaidimus bei užduotis. Taikėme aktyvius metodus, ugdančius vaikų kalbinius gebėjimus, skatinančius bendravimą ir bendradarbiavimą, pažinimą, savarankiškumą, aktyvumą, saviraišką, kūrybiškumą.
Logopedė Jūratė Šimkuvienė „Saulės“ priešmokyklinėje grupėje pravedė atviras veiklas: „Valandėlė su logopede“, „Raidelių takeliu“. Iš raidžių vaikai jungė skiemenis, mokėsi rasti pirmąjį žodžio garsą, spėliojo žodžius, dėliojo žodžius iš raidžių, karpė raides iš atskirų detalių ir po to jas jungė, klausėsi dainelės apie garsus.
Logopedė Jolita Čiutienė „Giliukų“ priešmokyklinėje grupėje pravedė atviras veiklas: „ Linksmos ir išdykusios raidės“, „Tark žodelį – rask raidelę“. „Skriskite žodžiai“. Vaikams reikėjo įveikti ne vieną linksmą kūrybinę užduotį. Priešmokyklinukams patiko po vieną ar susibūrus į trijų, keturių ar penkių draugų komandą „rašyti“ raides savo kūnais. Per tris minutes komanda iš ausų krapštukų pagaliukų turėjo sudėlioti kuo daugiau raidžių, sugalvoti kuo daugiau žodžių iš savo vardo pirmosios raidės. Daug džiugių emocijų sukėlė užduotis „ kokia raidė išeis, jei prie I nupieši mažą pilvuką viršuje, du pilvukus, pilvuką viršuje ir atkištą į apačią koją …“. Nelengva buvo sugalvoti palinkėjimą draugui, prasidedantį vardo pirmąja raide, iš kamštelių su užrašytais skiemenimis sudėlioti žodžių grandinėlę. Itin aktyviai atliko interaktyvias užduotis Smart lentoje. Reikėjo pasukti galveles sujungiant raideles, ieškant žodelių užduočių lapuose.
Projekto priemonių įgyvendinimo metu padidėjo daugumos mūsų ugdytinių domėjimasis raidėmis, išaugo mokymosi skaityti motyvacija. Tikslingai taikomi aktyvieji metodai pažadino vaikų smalsumą ir pažinimo džiaugsmą. Galime drąsiai teigti, kad netradicinės veiklos, bendros užduotys su draugais, kūrybinės dirbtuvėlės – palanki edukacinė aplinka ne tik vaikų sakytinės ir rašytinės kalbos ugdymuisi, bet ir ugdytinių saviraiškos, bendravimo poreikių tenkinimui.
Logopedė, specialioji pedagogė Jolita Čiutienė